Πελματιαία απονευρωσίτιδα

Νικόλαος Σαλαμαλίκης,MD,MSc, FEBOT
Ορθοπαιδικός Χειρουργός-Τραυματολόγος Στρατιωτικός Ιατρός

Τι είναι; Πώς αντιμετωπίζεται;

Η πελματιαία απονευρωσίτιδα είναι μία επώδυνη κατάσταση του οπίσθιου πόδα, που οφείλεται σε άσηπτη φλεγμονή της πελματιαίας απονεύρωσης στην περιοχή έκφυσής της από την πτέρνα. Η πελματιάια απονεύρωση αποτελεί μία στιβάδα συνδετικού ιστού, η οποία υποστηρίζει τα τόξα του ποδιού. Η διάγνωση τίθεται συνήθως κλινικά με ευαισθησία στην πίεση επί της έσω απόφυσης της πτέρνας και συμπτωματολογία που επιδεινώνεται με τη ραχιαία έκταση του άκρου ποδός. Στην απλή ακτινογραφία συνήθως δεν απεικονίζεται κάποια ανωμαλία, εκτός από κάποιον πελματιαίο άκανθα της πτέρνας. Πιο σπάνια παραγγέλεται μαγνητική τομογραφία, η οποία και θα αναδείξει αλλοιωμένο σήμα στην περιοχή έκφυσης της απονεύρωσης. Η πάθηση συνήθως υποχωρεί με τη συντηρητική θεραπεία, δηλαδή με αλλαγές στις δραστηριότητες, μη στεροειδή αντιφλεγμωνώδη από του στόματος, αλλαγή της υπόδησης, ασκήσεις και διατάσεις του πάσχοντος ποδιού, πρόγραμμα φυσικοθεραπευτικής αποκατάστασης και ειδικούς νάρθηκες έκτασης του άκρου πόδα. Σε εμμένουσες περιπτώσεις θέση έχουν οι τοπικές εγχύσεις αναισθητικών και κορτικοστεροειδών υπό υπερηχοτομογραφική καθοδήγηση, αλλά και η θεραπεία με κρουστικούς υπερήχους. Πολύ σπάνια η πάθηση αντιμετωπίζεται χειρουργικά, μολονότι η συντηρητική θεραπεία μπορεί να διαρκέσει ένα σεβαστό χρονικό διάστημα.

Κλείστε Ραντεβού

Σοφοκλέους 3 (2ος Όροφος), 12134 Περιστέρι